Zoneterapi

Zoneterapi / Refleksologi

Zoneterapi er en flere end 1000 år gammel behandlingsform, som stammer fra Kina og Ægypten.

Den er baseret på, at der under og på fødderne findes et "kort" over din krop - dine organer, knogler, muskler, nervesystem, lymfe- og hormon system  – også kaldet refleks zoner. Gennem zonerne og meridianerne forbindes og påvirkes organer og kropsdele.

For at din krop kan fungere optimalt må energien kunne flyde uhindret mellem organer, nerver, blodkar og væv og øvrige systemer. Hvis du over noget tid har haft stress eller ubalancer, skabes der spændinger så energier ikke kan flyde frit. Der ophobes altså affaldsstoffer, som hindrer det frie ”flow”
Dette skaber ubalancer andre steder i kroppen. Man kan mærke ubehag, smerter, træthed eller sygdom.

Ved påvirkning af zonerne på fødderne nedsættes spændingen i nerver, muskler og blodkar, hvilket medfører at resten af kroppen - herunder organer og væv - får næring og ilt. Dette medfører afslapning, udrensning og afbalancering.

Kort fortalt:

• Energi flowet stimuleres og optimeres.
  • Organer og meridianer påvirkes positivt til udrensning og afbalancering.
  • Stimulering af de underaktive områder og beroligelse af de overaktive.
  • Påvirkning af de mange nerve ender i fødderne, hvilket kan nedsætte smerte.

Kroppen får muligheden for med egne ressourcer at genoprette balancen og helbrede sig selv.

Behandlingen tager 30-45 min.

Behandlingen kan kombineres med Organmassage, behandlingen udføres af fysioterapeut Karin Johannesen